Klanttevredenheid verhogen

Elke klant als ambassadeur de deur uit

  • Hospitality mindset creëren
  • Klant echt horen en zien
  • Verwachtingen overtreffen
Soms is het nog knap lastig de verwachtingen van je klant waar te maken - laat staan die te overtreffen. Misschien is een ‘prima’ op jullie werkvloer al goed genoeg. Zijn collega’s vooral gericht op hun eigen ding en staan ze de klant goed te woord, maar zetten ze net niet dat éne extra stapje dat het verschil gaat maken.
Misschien zijn ze zich onvoldoende bewust van de verwachtingen van de klant en hoe ze dat kunnen overtreffen. Of zijn ze geneigd om direct in oplossingen te schieten, zonder achterhaald te hebben wat de klant nou daadwerkelijk wil.
Herkenbaar?
Misschien herken je ook deze situaties wel, op jullie werkvloer: Collega’s die ...

... het lastig vinden om af te stemmen op allerlei verschillende type klanten;

... moeite hebben met het managen van de (soms onredelijk hoge) verwachtingen van klanten;

... al gauw met praktische oplossingen op de proppen komen, in plaats van klanten het gevoel te geven dat ze echt gezien en gehoord worden;

... voor wie het nog nieuw is om contact te leren maken met de mens achter de klant.

Of ... misschien lijken jouw collega’s en klanten soms wel totaal op een andere golflengte te zitten.

Waarom is klanttevredenheid verhogen zo belangrijk?

• Optimale interacties met de klant

• Loyalere klanten

• Klanten worden ambassadeurs

• Meer werkplezier

Het zijn misschien inkoppertjes, maar we gaan ze toch noemen. Want ja, het is toch echt zo: tevreden klanten vormen het bestaansrecht van jullie organisatie. Zonder tevreden klanten geen goedlopende organisatie. Is jullie klant tevreden? Dan zal die meer loyaal zijn en langer blijven. Én zal die bovendien vol lof gaan spreken over jullie organisatie. Via een review, maar misschien ook wel gewoon tijdens de koffie op dat verjaardagsfeestje. Zo kan een klant zomaar je beste ambassadeur worden!

En zo gaat het balletje steeds harder rollen. Hoe meer tevreden klanten, hoe meer anderen zich ook aangetrokken zullen voelen tot jullie organisatie. Blije klanten doen jullie organisatie groeien en bloeien.

Enne.. niet geheel onbelangrijk: ook voor jullie medewerkersis het superfijn om de klanttevredenheid te verhogen. Want werken met blije klanten is toch veel leuker?!

Wat levert het jullie op om klanttevredenheid te vergroten?

  • Klanten die loyaal zijn aan jullie organisatie en keer op keer terugkomen;
  • Klanten die vol lof over jullie organisatie spreken en daarmee - als ambassadeurs - nieuwe klanten binnenhalen;
  • Je nog beter kunnen onderscheiden op de markt;
  • Een betere reputatie: het beeld wat (potentiële) klantenvan jullie hebben is positief;
  • Een hogere omzet, doordat klanten vaker komen en langer blijven;
  • Tevredenere klanten = tevredenere medewerkers. Werken met blije klanten is gewoon veel leuker!
Hoe kunnen we jullie hierbij helpen?

Jullie zitten vol met ambitieuze plannen - en wij ook, om jullie hierin kracht bij te zetten. We helpen jullie heel graag om klantgerichter te werken, door ons volledig onder te dompelen in jullie organisatie. Wat zijn de specifieke uitdagingen waar jullie op dit moment tegenaan lopen en wat is het doel dat jullie voor ogen hebben?

We kijken vervolgens hoe we samen dit doel kunnen behalen. Welk aanbod kunnen we jullie doen, dat naadloos aansluit bij jullie uitdagingen, behoeften en doelen? We creëren een divers, prikkelend en praktijkgericht opleidingsprogramma op maat, waarmee jouw collega’s stap voor stap een verandering doormaken - zowel qua houding en mindset, als gedrag.

Wat we precies gaan doen, bepalen we aan de hand van jullie specifieke ambities en behoeften. Aan dit soort thema’s kun je denken, waarin we jullie kunnen laten groeien:
01
Klantgericht communiceren
02
De mens achter de klant
03
Omgaan met lastige situaties
04
Verwachtingen overtreffen
“We voldoen nu veel meer aan de wensen van de klant. We zien in de resultaten dat de klanten betere reviews geven.”
Johan de Ruiter - CEO Goudwisselkantoor

Waar willen jullie in groeien?

Neem contact op

Hoe pakken we het precies aan?

Onze werkwijze bestaat uit vier stappen
01

Ontdekken & Scherpstellen

Wij geloven niet in standaard trainingen. Alles wat we doen, stemmen we volledig op jullie organisatie af. We dompelen ons onder in jullie praktijk en stellen samen een glashelder doel. De impact en het rendement van jullie investering maken we hiermee ook direct tastbaar.
02

Ontwerpen & Ontwikkelen

We trekken onszelf vervolgens terug naar de tekentafel, waar we een doordacht opleidingsprogramma creëren, dat volledig aansluit op jullie praktijk en de doelen die jullie willen behalen.
03

Leren & Experimenteren

We bezorgen jouw collega’s een onvergetelijke leerervaring, door alles praktisch en prikkelend te maken en ze tools te leren die al de volgende werkdag het verschil gaan maken.
04

Meten & Optimaliseren

We blijven gaandeweg meten of we nog op koers liggen. Bereiken we op deze manier die gedragsverandering en maken we jullie ambitie waar? Als het nodig is, sturen we bij. Zodat we uiteindelijk gegarandeerd de eindstreep halen.

Start vandaag
met groeien.

Deel jullie vraag met ons - wij denken graag vrijblijvend (maar wel flink gedreven) met jullie mee.
We nemen binnen één werkdag contact met je op.
Dankjewel voor deze mooie vraag. Je hoort binnen één werkdag van ons. Tot gauw!
Er ontbreekt nog wat broodnodige info! Zou je dit nog in willen vullen?
Stel ons hier direct je vraag. Dan nemen we binnen één werkdag contact met je op!
Dankjewel voor deze mooie vraag! Je hoort binnen één werkdag van ons. Tot gauw!
Sluit
Oops! Dat ging niet helemaal goed. Probeer het nog eens.
FAQ

Start vandaag
met groeien.

01
Wat is klantgericht communiceren?
02
Wat is klantgerichtheid?
03
Wanneer ben je klantgericht?
Conversaties in de wijk
Jouw medewerkers komen na een training enthousiast terug naar de werkvloer. Dan komt de hectische praktijk, de waan van de dag. Voor je het weet gaan nieuw geleerde vaardigheden verloren.