Klanttevredenheid verhogen
Elke klant als ambassadeur de deur uit
- Hospitality mindset creëren
- Klant echt horen en zien
- Verwachtingen overtreffen
... het lastig vinden om af te stemmen op allerlei verschillende type klanten;
... moeite hebben met het managen van de (soms onredelijk hoge) verwachtingen van klanten;
... al gauw met praktische oplossingen op de proppen komen, in plaats van klanten het gevoel te geven dat ze echt gezien en gehoord worden;
... voor wie het nog nieuw is om contact te leren maken met de mens achter de klant.
Of ... misschien lijken jouw collega’s en klanten soms wel totaal op een andere golflengte te zitten.
Waarom is klanttevredenheid verhogen zo belangrijk?
• Optimale interacties met de klant
• Loyalere klanten
• Klanten worden ambassadeurs
• Meer werkplezier
Het zijn misschien inkoppertjes, maar we gaan ze toch noemen. Want ja, het is toch echt zo: tevreden klanten vormen het bestaansrecht van jullie organisatie. Zonder tevreden klanten geen goedlopende organisatie. Is jullie klant tevreden? Dan zal die meer loyaal zijn en langer blijven. Én zal die bovendien vol lof gaan spreken over jullie organisatie. Via een review, maar misschien ook wel gewoon tijdens de koffie op dat verjaardagsfeestje. Zo kan een klant zomaar je beste ambassadeur worden!
En zo gaat het balletje steeds harder rollen. Hoe meer tevreden klanten, hoe meer anderen zich ook aangetrokken zullen voelen tot jullie organisatie. Blije klanten doen jullie organisatie groeien en bloeien.
Enne.. niet geheel onbelangrijk: ook voor jullie medewerkersis het superfijn om de klanttevredenheid te verhogen. Want werken met blije klanten is toch veel leuker?!
Wat levert het jullie op om klanttevredenheid te vergroten?
- Klanten die loyaal zijn aan jullie organisatie en keer op keer terugkomen;
- Klanten die vol lof over jullie organisatie spreken en daarmee - als ambassadeurs - nieuwe klanten binnenhalen;
- Je nog beter kunnen onderscheiden op de markt;
- Een betere reputatie: het beeld wat (potentiële) klantenvan jullie hebben is positief;
- Een hogere omzet, doordat klanten vaker komen en langer blijven;
- Tevredenere klanten = tevredenere medewerkers. Werken met blije klanten is gewoon veel leuker!
Jullie zitten vol met ambitieuze plannen - en wij ook, om jullie hierin kracht bij te zetten. We helpen jullie heel graag om klantgerichter te werken, door ons volledig onder te dompelen in jullie organisatie. Wat zijn de specifieke uitdagingen waar jullie op dit moment tegenaan lopen en wat is het doel dat jullie voor ogen hebben?
We kijken vervolgens hoe we samen dit doel kunnen behalen. Welk aanbod kunnen we jullie doen, dat naadloos aansluit bij jullie uitdagingen, behoeften en doelen? We creëren een divers, prikkelend en praktijkgericht opleidingsprogramma op maat, waarmee jouw collega’s stap voor stap een verandering doormaken - zowel qua houding en mindset, als gedrag.