Communicatievaardigheden verbeteren
Effectief, authentiek en doelgericht communiceren met klanten en collega’s
- Elkaar écht horen, zien en begrijpen
- Beter samenwerken
- Doeltreffend communiceren
- Zitten op verschillende golflengtes en weten elkaar niet echt te vinden;
- Vinden het moeilijk de vraag achter de vraag scherp te krijgen;
- Ervaren het gedrag van een ander soms als lastig en hebben niet altijd de juiste tools in handen
om hier zo goed mogelijk op te reageren; - Schieten automatisch al gauw in aannames en oordelen;
- Vinden het moeilijk om tot de kern van een vraag of probleem te komen;
- Hebben moeite met feedback geven en ontvangen;
- Zitten vol met supergoede ideeën, maar vinden het lastig hier anderen in mee te krijgen
Of misschien komt zo’n situatie ook weleens voor in jullie alledaagse praktijk? ;)
Waarom zijn communicatievaardigheden zo belangrijk?
• Boodschap krachtig kunnen overbrengen
• Gehoord, gezien en begrepen voelen
• Échte verbinding en uitwisseling
Communicatie is alles. Want je kunt nog zo’n belangrijke boodschap hebben - als je dit niet in afstemming kunt overbrengen op de ander, sta je alsnog met lege handen. Het is bovendien een diepe, menselijke behoefte om je gehoord, gezien en begrepen te voelen. Als je je goed weet af te stemmen op die ander en duidelijk kunt krijgen (of overbrengen) waar het werkelijk om gaat, dan kan er pas een échte verbinding en uitwisseling tot stand komen.
Sterke communicatievaardigheden zorgen er op die manier voor dat er een wezenlijke menselijke verbinding ontstaat, dat je het kunt hebben over dat waar het werkelijk over gaat, dat de ander - en jezelf - zich gehoord, gezien en begrepen voelt.
Met sterke communicatievaardigheden valt of staat dus heel veel. Communicatie is alles!
Wat levert het op om jullie communicatievaardigheden te versterken?
- Het wederzijdse gevoel dat jullie elkaar zien, horen en begrijpen;
- Helder hebben waar het die ander wérkelijk om gaat;
- Sterke relaties kunnen creëren - zowel met een collega als klant;
- In staat zijn om je persoonlijke boodschap over te kunnen brengen;
- Conflicten kunnen voorkomen of relatief makkelijk kunnen oplossen;
- Weten hoe je weerstand en emoties tijdens gesprekken op kunt vangen en om kunt buigen.
Jullie zitten vol met ambitieuze plannen - en wij ook, om jullie hierin kracht bij te zetten. We helpen jouw collega's heel graag om hun communicatie communicatieskills te verbeteren, door ons volledig onder te dompelen in jullie organisatie. Wat zijn de specifieke uitdagingen waar jullie op dit moment tegenaan lopen en wat is het doel dat jullie voor ogen hebben?
We kijken vervolgens hoe we samen dit doel kunnen behalen. Welk aanbod kunnen we jullie doen, dat naadloos aansluit bij jullie uitdagingen, behoeften en doelen? We creëren een divers, prikkelend en praktijkgericht opleidingsprogramma op maat, waarmee jouw collega’s stap voor stap een verandering doormaken - zowel qua houding en mindset, als gedrag.