De mensen op jullie werkvloer lijken de ander soms niet echt te begrijpen. Er komen gesprekken voorbij waarin de een al reageert op de ander zonder écht te hebben geluisterd, waarin er allerlei aannames en oordelen voorbij komen, waarin collega’s denken de goede vragen gesteld te hebben, maar alsnog niet tot de kern komen.. herkenbaar?
Communiceren doe je elke dag. Maar een écht goed gesprek kan pas tot stand komen als de basis goed is. Een écht goed gesprek vraagt om een open, nieuwsgierige houding. Om empathisch luisteren. Om matchen op lichaamstaal, stemgebruik en woorden.
Werkelijk op elkaar kunnen afstemmen, zorgt voor werkelijke verbinding. Het zorgt ervoor dat mensen elkaar écht kunnen horen, bij de kern kunnen komen en elkaar beter kunnen begrijpen. Wat vervolgens weer tot een betere samenwerking leidt. Dit maakt communicatie skills key!
We nemen jullie graag mee naar de basis van Het Goede Gesprek en laten jullie ervaren hoe je tot échte verbinding met een klant of collega komt.
Voor wie?
Als jullie de communicatieskills van jullie mensen willen versterken. Als jullie effectiever willen leren communiceren, willen leren aansluiten op de ander én goed willen leren omgaan met verschillende type mensen. Als jullie willen leren hoe jullie Het Goede Gesprek binnen jullie organisatie kunnen voeren.